Monday, December 28, 2009

HET Probleem

DE fiets heeft natuurlijk best lang rondgereden en sommige onderdelen zitten muur, maar dan ook muurvast!
Nu wat heb ik er al wel vanaf gekregen?
Het stuur, de remhoeven <<<< KLIK en natuurlijk alle kabels, rest mij nu een frame met een zadelpen en een balhoofd dat enorm vast zit en een crank waarvoor ik gereedschap nodig heb.
Aangezien ik niet weet waarmee ik bezig ben, maar ook bijzonder koppig van aard ben ga ik het volgende proberen VOORDAT ik hulp accepteer...
1 het zadel er terug op
2 de wielen er terug op
3 aan het zadel wrikken in de hoop de zadelpen los te krigen, dit omdat ik houwvast zal hebben door het zadel.
4 met het juiste gereedschap proberen het balhoofd lost te krijgen en als het nodig is er een goedje opspuiten wat ervoor zorgt dat het SOEPELER gaat. KLIK

Want in de volgorde waarin ik heb heb gedaan gaat het niet zo goed. De wielen staan in de gang terwijl het frame in mijn kamer op de crank staat te balanceren terwijl ik grommend aan die zadelpen trek en met frame en al vloekend richting gang loop om het daar neer te zetten. Niet zo effectief. Mijn vermoeden is dat als de wielen er terug onder zitten dat ik dan makkelijker de fiets kan neerzetten. Let wel dit is theorie......

Goed nieuws is er ook, vanmiddag ga ik de groep ( dat zijn de versnellingen tandwielen enzo) ophalen bij het postkantoor. In het begin wilde ik Shimano 105 erop zetten maar het is toch Tiagra geworden daar ik die voor een zeer gunstig prijsje op de kop kon tikken en het gaat immers om mijn stads fiets, waarmee ik niet de Ventoux ga trotseren of zo.

Inmiddels zijn mijn wielen ook binnen. Het plan was om de wielen op mijn stalen fiets te gooien, maar nu ik ze heb zet ik ze liever op mijn andere fiets.
Al met al is het plan van DE fiets al weer veranderd, de kleuren en de bij behorende onderdelen. In mijn hoofd is het erg mooi, de tijd zal het leren....

TO BE CONTINUED

No comments:

Post a Comment